Thursday, 12 March 2009

perkahWinaNkuu... yang terindah buat ku...














 aku bersanding pada hari sabtu, 28 may 2005 dengan di hadiri oleh kawan2 dan sanak saudara.. Special hari tu, emak telah menghidangkan ikan bakar buat semua tetamu... dan untuk makan minum perkahwinanku, emak dan abah telah menghabiskan RM12, 000.00 

Terkejut gak bile mendengarnyer.....

akad nikah... eeee...malunyer....

 hari ini... aku sah menjadi isteri 
                                                          kepada ROSLI SHARI......


27 May 2005... tarikh keramat buatku....
Kami akad selepas magrib di kampung halamanku.. dengan mas kawin sebanyak RM 666.66 dan menerima wang hantaran sebangay RM6666.66... 





 Disamping itu, aku jua menerima cincin pernikahan dan gelang tangan bagi membatalkan air sembahyang yang di tempah khas dengan harga RM1000, bagi hari bersejarahku ini...




 dan malam itu, kami bersanding untuk kali pertamanya.... Bagi majlis memakai inai....


Majlis pertunangan & kenangan ke Kursus Perkhwinan

Salam... Dari kecil.. aku sentiasa mempuanyai impian dan angan... Impian dan Angan ini ku satukan menjadi AZAM.... Namun, antara Impian dan anganku adalah untuk menjadi kepunyaan seseorang yang bergelar suami.... dan sudah pastinya... suami yang ku cintai...

Kami kawan satu sekolah semenjak tingkatan empat, tahun 1995.. Kami bersekolah di Sek. Men. Vokasional Kuala Kalnsar, Perak.. Aku, dari aliran REKAAN FESYEN... dan suamiku, aliran PENDINGIN PENYAMAN UDARA... Aku mempunyai sahabat karib dan begitu jua suamiku... Namun, sahabatku dan sahabat suamiku.. amat rapat...

Pernah kami panjat pagar dan tido di rumah temanku di Lenggong semata2 nak memancing dan mandi sungai... besttt sangat... Dan ini, bukan kali pertama buatku...

Kalau kene kejar Warden.. tak terkira banyaknya... hanya kerana aku dan sahabatku tak mahu menghadiri PREP... (kelas study malam)

Pernah satu ketika, aku dan sahabatku, panjat bumbung asrama supaya Warden tak tahu.. namun, sepandai2 tupai meloimpat.. ahirnya jatuh jua... Warden tahu dan kejar kami keliling asrama sampai ada yang terpaksa menyorok di dalam kolah mandi... Takut o... kejar pakai rotan... dan akhirnya, kami kene denda... berdiri dalam ujan...

emmm. kenangan...

Walaubagaimanapun.. kami hanya kawan... sehinggalah tamat pengajian... 

Sehinggalah, pada tahun 2003, kami di pertemukan semula ketika suamiku datang kerumah menziarahi pada Hari Raya Haji... Dan akhirnya.. kami menjalin ikatan percintaan.. sehingga memutuskan untuk bertunang... pada 27 Oktober 2003 dengan peneriman cincin merisik dan bertunang dari bakal ibu mertuaku.... manakala suamiku jua menerima cincin pertunangan dari ayahku...
 setelah sepakat, kami merancang utk bernikah pada 27 May 2005..  Sahabat2 yang menghadiri di majlis pertunanganku.... terima kasih di atas kehadiran kalian...
___________________________________________________________________

Menghadiri ke Kursus Perkahwinan

Kami menghadiri kursus di Masjid Negara, Shah Alam...







BOwliNGggg..........



Emm... Hari nie.. kami main bowling kat Sunway Piramid...
Best gak... kat sini la kami nak tau kelebihan masing2...
Stakat nie.. AZRoiiii la yang paling champion... and di ikuti ngan abg. ghazali....



lepas main.. kami makan ... skali kene dende kat situ.. TAIK AYAM tull!!
Kami tipu restoran tu.. kami cakap yang ari ni, hari jadi saye...
Coz.. boleh dapat kek FREE.. ape lagi, tak pasal2... kene bagi ucapan 
depan orang ramai... siap naik atas kerusi tuuuu... but yang bestnyer..
pelayan kat sane... siap nyanyi lagu HARI 

JADI... best gak...
LaYAn AjeLahhhhh........






GENTING

2008 ( 04 Julai)

Tahun nie... saye bekerja dalam Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) sebagai Pegawai KEMAS Daerah... Negeri Selangor...

Kami... seramai 07 orang PKD gi Genting Highland utk buat FAIL MEJA... sambil JOLI-JOLI...
lepaskan TENSION... setelah penat bekerja....

BEST GILERSSssssssssssssss

Kami pergi dengan dua buah kereta... dan menyewa dua bilik hotel... 

Saya, Khu dan Amin.. sampai malam... best sangat.. suasananya berkabus dan angin sepoi2 bahasa...

Amli, Shifa, Azrul dan Abg. Ghazali plak... sampai subuhnya... coz dia orang baru balik dari kursus...

Sepanjang hari kami buat Fail Maja... dan akhirnya... semuanya sempurna... Naik lebam gak la mate dibuatnya.. coz tak tido sepanjang malam...

Walaubagaimanapun, settle jer kerje.. kami joli sakan...

Khu la paling giler...!!!! takde perasaan tul... adeke patut.. langsung tak takut walau pun main permainan paling EXTRIM.... hu... parah2 budak nie...

Abg ghazali plak... kecut sampai pucat2 muke dier.. dan yang lainnyer... sedang2 belaka...

tapi memang best... kenang indah yang tak mugkin kami lupakan.... 

    


syurgaku...


Salam... buat kawan-kawan....

Untuk permulaan, saya perkenalkan keluarga bahagia saya....
Seperti yang kawan-kawan tengok... yang lelaki hensom tu... 
suami tercinta saya... ROSLI SHARI.. dan anak tunggal kesayangan 
kesayangan kami... PUTERA DANISH AIMAN...





Kelahiran anak tunggal kami pada 13 Mac 2006 bersamaan hari selasa jam 3.10 pg dengan berat 3.33 kg...

Disebabkan terdapat sedikit permasalahan, aku melahirkan anak tunggalku melalui pembedahan di Hospital Putrajaya....

Wednesday, 11 March 2009